СТАН І СТАТУС ПОЛЬСЬКОЇ МОВИ ЯК МОВИ НАЦІОНАЛЬНОЇ МЕНШИНИ В КЛАСАХ З ПОЛЬСЬКОЮ МОВОЮ НАВЧАННЯ (ІВАНО-ФРАНКІВСЬК)

Автор(и)

  • Olena Pelekhata

Ключові слова:

польська мова в Україні – статус польської мови – учні польського та непольського походження – метод анкетування – соціолінгвістичні дослідження

Анотація

Стаття є описом результатів проведеного в 2019 році соціолінгвістичного дослідження серед молоді польського та непольського походження, яка навчається разом у класах для польської національної меншини в загальноосвітній середній школі № 3 (сьогодні ліцей №3) в місті Івано-Франківську (давньому Станіславові). Було проведено анкетування, усього 170 анкет щодо статусу польської мови серед молоді 12-17 років, яка навчається в класах з польською мовою викладання. Згідно статуту комунальної школи в цих класах мають право навчатися також учні, які не мають польського походження. Для групи учнів польського походження – 42 учня (25% від загальної кількості проанкетованих) польська мова має статус мови успадкованої, мови предків, а також економічний статус, польська мова пов’язана з майбутнім навчанням та життям у Польщі. Для групи учнів непольського походження – 128 учнів (75% від загальної кількості проанкетованих) польська мова має економічний статус та статус польської мови як другої іноземної мови навчання; біля 40 % цих учнів пов’язують своє майбутнє з еміграцією до Польщі.

Завантаження

Опубліковано

2022-10-29

Як цитувати

СТАН І СТАТУС ПОЛЬСЬКОЇ МОВИ ЯК МОВИ НАЦІОНАЛЬНОЇ МЕНШИНИ В КЛАСАХ З ПОЛЬСЬКОЮ МОВОЮ НАВЧАННЯ (ІВАНО-ФРАНКІВСЬК) . (2022). Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: Серія «Філологія», 14(82), 8-12. https://journals.oa.edu.ua/Philology/article/view/3565