ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ КОМУНІКАТИВНИХ СТРАТЕГІЙ ТА ТАКТИК ПРОМОВ АНГЕЛИ МЕРКЕЛЬ ТА ПЕТРА ПОРОШЕНКА
Ключові слова:
комунікативна стратегія, комунікативна тактика, політичний дискурс, самопрезентація, політична комунікаціяАнотація
Статтю присвячено актуальним проблемам сучасної політичної комунікації, її лінгвопрагматичному та психолінгвістичному аспектам. У роботі проаналізовано промови колишньої канцлерки Німеччини Ангели Меркель та екс-президента України Петра Порошенка. Авторами статті було розглянуто комунікативні стратегії і тактики, які часто використовувалися у промовах політичних діячів Німеччини та України. Авторами була досліджена специфіка мовлення політичних діячів та виявлена закономірності вживання різних комунікативних прийомів, відповідно до цілі, яку політикам необхідно було досягти. Особливу увагу було приділено стратегії самопрезентації і тактикам ототожнення та солідаризації, що її реалізують, а також стратегії формування емоційного настрою адресата та реалізуючим її тактикам акцентування позитивної інформації та звертання до емоцій адресата. Крім того було здійснено компаративний аналіз лінгвістичних прийомів, що використовувалися у промовах Ангели Меркель та Петра Порошенка. Розглянуті у статті прийоми використання комунікативних стратегій і тактик можуть послугувати для подальших досліджень у лінгвістичному та політичному дискурсах. Наразі дослідження політичного мовлення є дуже актуальним. Адже завдяки аналізу досвіду попередніх політичних діячів, діючі та майбутні представники влади тієї чи іншої країни можуть уникнути багатьох помилок та налагодити міцні контакти із своїми вітчизняними та закордонними партнерами. Також у рамках лінгвопраграматики та психолінгвістики дослідження промов політичних діячів може стати в нагоді для розробки схем мовної поведінки політиків, виявлення особливостей впливу на свідомість реципієнтів різного рівня: на аудиторію виборців та на партнерську аудиторію.