ЖАНРОВІ ОСОБЛИВОСТІ ВЕБ-ОПОСЕРЕДКОВАНОЇ КОМУНІКАЦІЇ ЯК ЗАСОБУ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАЦІЇ
Ключові слова:
веб-опосередкована комунікація, інтернет, міжкультурна комунікація, жанри веб-опосередкованої комунікації, функціональний підхід, соціальні медіа, охоплення користувачів, вибір мовиАнотація
Стаття присвячена аналізу глобальної системи Інтернет як засобу міжкультурної комунікації, визначенню загального поняття веб-опосередкованої комунікації, її функцій, особливостей і типів в сучасному світі, які привнесли в соціум нові форми діалогу і взаємодії. Перетнувши національні кордони і об’єднавши світові інформаційні ресурси в єдину систему, Інтернет став засобом міжкультурної комунікації з притаманними йому специфічними жанрами, певними умовами і факторами спілкування, що походять від технологічних багатолінійних засобів комунікації. Сьогодні онлайн-платформи є основним засобом для спілкування спільнот у всьому світі, висвітлення новин, обміну ідеями, інформацією і знаннями, для навчання й розваг. У цьому контексті дослідження веб-опосередкованої комунікації, її жанрових характеристик та специфічних особливостей є надзвичайно актуальним, оскільки культурна практика та діалог між різними культурами є важливими інструментами сприяння взаєморозумінню, взаємодії різних культур та міжкультурному обміну.
Оскільки існує безліч підходів до визначення жанрів веб-опосередкованої комунікації, основна увага в статті була приділена виявленню їх специфічних особливостей та впливу на міжкультурну комунікацію. Показано, що жанри у веб-опосередкованій комунікації базуються на технологічному факторі, причому їхніми характерними рисами є підвищена складність та багатовимірність, креолізація, оперативність та інтерактивність, а також охоплення величезної кількості користувачів, релевантність, доступність, автономність та гіпертекстуальність.