ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ АКАДЕМІЧНОГО ПИСЬМА У ВИЩІЙ ШКОЛІ
Ключові слова:
академічне письмо, планування, критична перевірка, редагування, процесуальний підхід до навчання письма, фрірайтинг, техніка кубу, створення кластерів, ментальна картаАнотація
Сучасні підходи до викладання англійської мови академічного спрямування у закладах вищої освіти тяжіють до європейських та американських стандартів. Причиною такого підходу є необхідність представлення результатів досліджень студентів в закордонних друкованих виданнях, на конференціях та семінарах. До того ж, оволодіння навичками академічного письма сприяє опануванню новими знаннями та формує більш конкурентоздатного спеціаліста на ринку праці. Метою статті є аналіз сучасного підходу до викладання курсу академічного письма у закладах вищої освіти та представлення принципів, які є актуальними для українських реалій. Окреслено основні етапи процесуального підходу до навчання академічного письма в закладах вищої освіти, який передбачає етапи планування та генерування ідей, написання чорнових варіантів, кількаразова критична перевірка та переписування, а також редагування і написання остаточного тексту. Крім того автори схарактеризували етап планування та генерування ідей студентської письмової роботи та представили методи, які можуть бути застосовані для розвитку цих стратегій. Методами, які студенти можуть застосовувати на етапі планування, є створення ієрархічної структури та ментальної карти, написання нарису чи списку, використання кластерів, вільне письменство або фрірайтінг, створення петель, постановка запитань та техніка кубу. Визначено різницю між етапами критичної перевірки, що відбувається на загальному рівні і означає аналіз роботи як цілісної ідеї, та редагування, що включає перевірку академічного тексту на наявність лексичних, граматичних, пунктуаційних, стилістичних помилок.