ЗАОХОЧЕННЯ САМОСТІЙНОСТІ СТУДЕНТІВ: АЛЬТЕРНАТИВНЕ ОЦІНЮВАННЯ У ВИКЛАДАННІ / НАВЧАННІ МОВИ
Ключові слова:
автономія учня, альтернативне оцінювання, навчання впродовж життя, мовне портфоліоАнотація
Науково-технічний прогрес і обсяги інформації, з якою стикаються люди, змушують їх навчатися протягом усього життя. Сучасна людина повинна відповідати вимогам світу, що швидко змінюється. Це ставить навчання протягом усього життя на порядок денний, оскільки це є передумова для сталого майбутнього та професійного успіху. Таким чином, зрозуміло, що люди повинні бути готові до автономного навчання впродовж життя, яке є одним із основних завдань, поставлених перед університетською освітою. Студенти повинні бути готові самостійно здобувати нові знання та розвивати свої навички після завершення формальної освіти. Вони повинні мати можливість самостійно оцінювати свої досягнення, контролювати свій прогрес і оцінювати результати. Тому альтернативне оцінювання набирає обертів. Ця стаття презентує, як приклад, одну із форм альтернативного оцінювання – мовне портфоліо. Мовне портфоліо добре відоме українським вчителям, але не дуже широко використовується в процесі навчання / викладання іноземної мови. Навряд чи воно добре відоме студентам, хоча може стати інструментом для систематизації процесу опанування мови й допомогти їм аналізувати навчальні потреби та цілі, а також оцінити свої слабкі та сильні сторони.