ЛІНГВОСТИЛІСТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РЕКЛАМНОГО ТЕКСТУ (НА МАТЕРІАЛІ АНГЛОМОВНИХ ЗМІ)
Ключові слова:
реклама, рекламний текст, медіа дискурс, лінгвостилістичні особливостіАнотація
Рекламний текст є одним з найпопулярніших видів тексту серед дослідників, зважаючи на широке коло особливостей рекламного тексту, високий рівень експресивності та маніпулятивного впливу. Наразі, кожного дня з’являються нові рекламні повідомлення, що репрезентують реалії дійсності та потребують детального опрацювання. Численні дослідження в області реклами носять міждисциплінарний характер. Значна увага приділяється проблемам та аспектам створення рекламних текстів. Мета статті – проаналізувати лінгвостилістичні особливості рекламних текстів (на матеріалі медіа дискурсу). Мета статті обумовлює такі завдання: визначити сутність поняття реклама та рекламний текст, визначити поняття медіа дискурсу, схарактеризувати особливості реклами, дослідити лінгвостилістичні особливості рекламних текстів (на матеріалі медіа дискурсу). Термін «реклама» походить від латинського слова «adverter», що означає «привертати» увагу. З точки зору лінгвістики, реклама – це форма комунікації. Як форма спілкування, вона реалізується засобами мови. Сучасний медіа дискурс включає мову сайтів, інформаційних блогів, журналів, газет, радіо-, телепередач, ораторське мовлення та кінопубліцистику. Медіа дискурс містить широке коло рекламних зображень та тексті, проте, значну кількість таких зображень та текстів становить соціальна реклама, оскільки метою медіа дискурсу є формування соціальних думок, настроїв, мотивація суспільства до тих чи інших дій. У нашому дослідженні було розглянуто приклади саме соціальної реклами, що застосовується у текстах медіа дискурсу. До лінгвостилістичних особливостей рекламного тексту можна віднести використання широкого кола засобів експресивності та впливу на аудиторію, таких як: дієслова формі наказового способу дії, метафори, порівняння, протиставлення, повторення, градація, епітети тощо.