ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ МЕТОДОЛОГІЇ ПРЕДМЕТНО-МОВНОГО ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ (СLIL) У ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ В МЕДИЧНОМУ ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
предметно-мовне інтегроване навчання (CLIL), педагогічна інноватика, українська мова як іноземна, іноземний здобувач освіти, медичний вишАнотація
Стаття висвітлює окремі аспекти імплементації предметно-мовного інтегрованого навчання (CLIL) у вишівське викладання, зокрема особливості використання його елементів під час навчання української мови іноземних здобувачів освіти, які опановують в Україні медичний фах. Акцентовано на доцільності впровадження педагогічної інноватики й передових європейських технологій у контексті переорієнтації вітчизняних дидактичних стандартів на світові навчально-виховні практики. Узагальнено й деталізовано погляди світових і українських дослідників на суть, специфіку і шляхи послуговування CLIL у контексті викладання іноземних мов, зосібна й української мови як іноземної. Витлумачено загальні принципи окресленої методики CLIL з опертям на загальноєвропейський і вітчизняний досвід викладання іноземних мов у вищій школі. Звернено увагу на специфіку застосування предметно-мовного навчання під час вивчення мови у вітчизняному медичному закладі вищої освіти. Зазначено переваги використання предметно-мовного інтегрованого навчання. Крім того, окреслено доцільність його поступової й виваженої імплементації для досягнення окреслених освітніми програмами цілей у підготовці висококваліфікованих спеціалістів-медиків, здатних конкурувати з випускниками європейських вишів у загальному світовому фаховому сегменті. Вирізнено й описано способи дієвого дуального алгоритму – поєднання власне лінгвістичних і суто фахових змістових аспектів під час комбінованих занять. Вирізнено ключові вектори підготовки до такого роду занять із акцентом на координованості діяльності викладачів-мовників і т’юторів фахових дисциплін.