КОГНІТИВНА СПЕЦИФІКА ПРОЦЕСУ ДЕМОНСТРАЦІЇ СЕМАНТИЧНОГО ЗНАЧЕННЯ ЛІНГВІСТИЧНИХ ОДИНИЦЬ ПРИ ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
Ключові слова:
значення, демонстрація, когнітивна специфіка, семантизація, етап семантизації, досвід, соматичний досвід, знанняАнотація
У роботі визначено когнітивну специфіку процесу демонстрації значення лексичної одиниці при навчанні іноземної мови. Значення лексичних одиниць зароджується у свідомості на основі соматичного досвіду та може демонструватися через матеріальну асоціацію, ілюстрацію, переклад, визначення, контекст, доповнену/ віртуальну/ змішану реальність. Когнітивна специфіка характеризується відтворенням знань, приписуванням прямого значення новому іноземному слову, первинністю денотативного значення по відношенню до конотативного, взаємозв'язаністю денотативного і конотативного значень, знанням обох денотативного і конотативного значень для протікання комунікації в реальному дискурсі, вживанням тропів, способами та мовою презентації значення, опануванням значення самостійно та шляхом спостереження за діями інших людей, виконанням/ спостереженням/ уявою дії або об’єкту та називанням їх уголос або про себе, комбінуванням слів найпростішим способом, кількістю звернень студента до слова, способами презентації форми, зв'язком фонологічного/ синтаксичного/ концептуального доменів, взаємодією, циклічністю повторення, досвідом, контекстом, мисленням на основі соматичного досвіду, сприйняттям цілісного образу, переважанням образу над змістовністю та корисністю слова. Процес семантизації слова поділяється на такі етапи, як демонстрація, присвоєння, відтворення, закріплення та визрівання значення.