МЕТОДИКИ ТА СТРАТЕГІЇ ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ НА ТЛІ СУЧАСНИХ ПРОБЛЕМ У СВІТІ
Ключові слова:
українська мова, методика, компетенція, когніція, мнемонічні техніки, мотивація, пам’ятьАнотація
Сучасна ситуація у світі передбачає зміни й корекцію існуючих правил щодо навчання. Перехід на он-лайн уроки сформував складну конфігурацію: з одного боку – технічна сторона з великою кількістю можливостей, з іншого боку – тактики та стратегії навчання, які треба коригувати та синхронізувати згідно з вимогами та можливостями навчальних он-лайн систем, платформ та програм. До завдань статті не відноситься опис і порівняння між собою таких навчальних віртуальних майданчиків, як, наприклад, Zoom і Microsoft Teams, але про них неможливо не згадати, тому що подібні платформи відносяться до сучасного інструментарію он-лайн навчання і потребують використання. В статті висвітлюються різноманітні нюанси методик викладання. В реальній аудиторії процес навчання проходить декілька інакше, задіяні інші системи й у спілкуванні, у розумінні студенти-викладач, у контролі. Хочеться підкреслити, що мова йдеться про навчання українській мові студентів-іноземців підготовчого відділення, про групи, де навчаються студенти різної національної належності, віросповідання, віку, базової підготовки, а також різного темпераменту, інтересів, обставин житті, і часто в таких групах немає загальної мови-посередника. Тому слід спиратися на психологічні, психолінгвістичні, нейрофізіологічні фактори, враховуючи які, можна покращити мовленнєву, комунікативну, когнітивну компетенції студентів, збільшити якість навчання. При он-лайн навчанні компетенції розвиваються дуже неоднорідно, в залежності від фізіологічних особливостей розуму та пам’яті, а також від того, наскільки сумлінно й відповідально студенти виконують самостійну частину роботи. На розуміння, відпрацювання та засвоєння різних блоків матеріалу витрачається більше часу, тому важливо спиратися на висновки психологів. Тут велику роль відіграє спостереження викладача за особливостями сприйняття студентів і своєчасний вплив на різні фактори, наприклад, на мотивацію щодо вивчення матеріалу, цікавість. Для покращення результатів у засвоєнні учбового комплексу пропонується застосування мнемонічних технік і прийомів.