ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ КОРЕКЦІЇ ПОРУШЕНЬ ОСОБИСТІСНОЇ СФЕРИ В ПІДЛІТКІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
Słowa kluczowe:
корекційна робота, діти з особливими освітніми потребами, особистісна сфераAbstrakt
У статті проаналізовано психолого-педагогічні засади корекції порушень особистісної сфери в підлітків з особливими освітніми потребами. Сформовано комплексну програму для роботи з такою особливою категорією дітей. Висвітлено специфіку основних напрямків роботи з такими дітьми, що ґрунтуються на попередніх діагностичних дослідженнях. Обґрунтовано потребу базування корекційних програм не на специфіку освітніх закладів, а на можливості учнів та їхні характерологічні й особистісні особливості. Узагальнено основні форми роботи з дітьми, що мають особливі освітні потреби: загальноосвітня підготовка, корекційно-розвивальне навчання, компенсаторно-адаптаційне навчання та абілітаційне навчання. Подано орієнтовну корекційну програму, що складається з дванадцяти занять.