МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ НАВЧАННЯ НАУКОВОГО ДІАЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ
Ключові слова:
проблемне навчання, комунікативні компетенції студентів, діалогічне мовлення, наукове спілкуванняАнотація
Розглянуто принципи формування діалогічних навичок на наукову тематику у вищому навчальному закладі. Встановлено, що діалогічне мовлення – це процес мовленнєвої взаємодії двох або більше учасників спілкування. Розглянуто, що при навчальному моделюванні наукового спілкування варто враховувати фактор „опосередкованість-офіційність” і розвивати як діалогічні уміння, характерні для неофіційної бесіди, так і дискусійні навички, необхідні для активної участі в конференціях. З’ясовано, що діалогічне мовлення – це спонтанне непідготовлене мовлення, пов’язане з обміном інформації і суб’єктивним ставленням до неї. Використання поданої системи вправ сприяє розвитку діалогічних навичок у студентів й є ефективним засобом навчання діалогічному мовленню на наукову тематику у вищих навчальних закладах та сприяє формуванню в студентів іншомовної професійної компетентності.