ПРОБЛЕМА ПРАВИЛЬНОї ПІДГОТОВКИ НАВЧАННЯ УЧНІВ АНГЛІЙСЬКОї мови В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
Ключові слова:
казки, соціокультурна компетентність, іншомовне середовище, мовний матеріал, мовні моделі, мовленнєві зразки, процес спілкуванняАнотація
У статті показано, що вивчення іноземної мови постає неможливим поза формуванням у учнів соціокультурної компетентності. Іншомовна соціокультурна компетентність – це знання культурних особливостей носіїв мови, їх звичок, традицій, норм поведінки, етикету, а також здатність розуміти та адекватно використовувати їх у міжкультурному спілкуванні, залишаючись фіксованою моделлю поведінки людини іншої культури.
Соціокультурна компетентність формується на матеріалах казок, що визначають успішність спілкування з представниками іншомовної культури, дозволяючи учням початкової школи відчувати себе впевнено та зручно в іншомовному середовищі. Було показано, що різні види казок, кожна з яких розкривала б певний аспект культури іншомовної країни, має бути для вчителя способом допомагати йому формувати соціокультурну компетентність учнів. Вибираючи казки, вчителю слід враховувати навчальні цілі уроку, адже саме казка має стати успішним засобом вивчення іноземної мови.
Показано, що мовний матеріал казок базується на принципах легкого та творчого навчання. У початковій школі тематичний підхід поєднується з вивченням граматики та лексики, а мовленнєві моделі поступово ускладнюються. Одна і та ж сама схема речення може використовуватися в різних ситуаціях, оскільки для розмови з дитиною є досить зручними казкові сцени, які не перешкоджають виникненню великої кількості аналогічних висловлювань, які, в свою чергу, можна використовувати у повсякденному спілкуванні.