ПОЕТИЧНА ЛІНГВОДИДАКТИКА: ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНЦІ В АНГЛІЙСЬКОМУ МОНОЛОГІЧНОМУ МОВЛЕННІ НА ОСНОВІ АВТЕТНТИЧНИХ ПОЕТИЧНИХ ТЕКСТІВ

Автор(и)

  • Михайло Янісів
  • Мирослава Іщук

Ключові слова:

лінгводидактика, комунікативний підхід компетенція, автентичний, культура, функції іншомовного поетичного тексту

Анотація

У розвідці зазначено, що на початку третього тисячоліття, на противагу ще домінуючій на практиці лінгвоцентричній і тексто­центричній концепції була запропонована Концепція іншомовної освіти, методологічною основою якої є пізнання мови ­через культуру і пізнання культури через мову. Досліджено, що англійськомовний автентичний поетичний текст слугує ­формуванню компетенції в англійському монологічному мовленні, а також виступає як об’єкт культури та іншомовної лінгво­дидактики. Відзначено, що комунікативний підхід у навчанні іноземних мов збагатився компетентнісним підходом, в якому складовими компонентами комунікативної компетенції визнано мовну/лігвістичну, мовленнєву/дискурсивну/текстову, когнітивну, загальнокультурну, соціокультурну, лінгвосоціокультурну та прагматичну. Акцентовано увагу на тому, що ‘’інформативна конденсованість” та “гіперсемантичність’’, а також концептуальність, емоційність, образність, ритмічність, мелодійність та ­милозвучність зумовлюють невичерпні естетичні, пізнавальні, комунікативні, особистісно-ціннісні, мнемонічні, виховні та навчальні можливості автентичного поетичного тексту. 
Доведено ефективність використання шедеврів англійськомовної поезії під час формування компетенції в англійському монологічному мовленні на основі автентичних поетичних текстів.

Завантаження

Опубліковано

2024-06-27

Як цитувати

ПОЕТИЧНА ЛІНГВОДИДАКТИКА: ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНЦІ В АНГЛІЙСЬКОМУ МОНОЛОГІЧНОМУ МОВЛЕННІ НА ОСНОВІ АВТЕТНТИЧНИХ ПОЕТИЧНИХ ТЕКСТІВ. (2024). Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: Серія «Філологія», 21(89), 7-10. https://journals.oa.edu.ua/Philology/article/view/4046