ПОЕТИЧНА ЛІНГВОДИДАКТИКА: ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНЦІ В АНГЛІЙСЬКОМУ МОНОЛОГІЧНОМУ МОВЛЕННІ НА ОСНОВІ АВТЕТНТИЧНИХ ПОЕТИЧНИХ ТЕКСТІВ
Ключові слова:
лінгводидактика, комунікативний підхід компетенція, автентичний, культура, функції іншомовного поетичного текстуАнотація
У розвідці зазначено, що на початку третього тисячоліття, на противагу ще домінуючій на практиці лінгвоцентричній і текстоцентричній концепції була запропонована Концепція іншомовної освіти, методологічною основою якої є пізнання мови через культуру і пізнання культури через мову. Досліджено, що англійськомовний автентичний поетичний текст слугує формуванню компетенції в англійському монологічному мовленні, а також виступає як об’єкт культури та іншомовної лінгводидактики. Відзначено, що комунікативний підхід у навчанні іноземних мов збагатився компетентнісним підходом, в якому складовими компонентами комунікативної компетенції визнано мовну/лігвістичну, мовленнєву/дискурсивну/текстову, когнітивну, загальнокультурну, соціокультурну, лінгвосоціокультурну та прагматичну. Акцентовано увагу на тому, що ‘’інформативна конденсованість” та “гіперсемантичність’’, а також концептуальність, емоційність, образність, ритмічність, мелодійність та милозвучність зумовлюють невичерпні естетичні, пізнавальні, комунікативні, особистісно-ціннісні, мнемонічні, виховні та навчальні можливості автентичного поетичного тексту.
Доведено ефективність використання шедеврів англійськомовної поезії під час формування компетенції в англійському монологічному мовленні на основі автентичних поетичних текстів.