ЦІННІСНІ АСПЕКТИ У ФОРМУВАННІ МОТИВАЦІЇ ДО ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У КОНТЕКСТІ ГУМАНІЗАЦІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
мотивація, міжкультурна інтеграція, цінності, ціннісний підхід, гуманізація, іноземна моваАнотація
Українська освіта відзначає значні зміни в плані гуманізації та інтеграції в європейські освітні простори. Однією з ключових складових цього процесу є формування мотивації до вивчення іноземних мов, яка базується на глибинних цінностях, що впливають на особистісний і професійний розвиток. Вивчення іноземних мов – це не лише інструмент спілкування, а й змагання для розширення кругозору, розвитку міжкультурної компетентності та формування відкритого світогляду. Це заохочує до самовдосконалення, самосвідомості та впевненості в собі, сприяючи професійному зростанню, а також побудові гармонійного, толерантного суспільства. Сучасна українська система освіти орієнтована на створення рівноправних і взаємовигідних умов для глобальних інтеграційних процесів. У статті розглядаються аксіологічні засади мотивації навчання іноземних мов як можливий шлях вирішення проблеми гуманізації освіти. Такий підхід є актуальним з огляду на все більш широке впровадження у вищих навчальних закладах самоорганізації життєдіяльності. Панівна система цінностей змісту та методів навчання в суспільстві, зокрема навчання іноземних мов. Проте існує протиріччя між потребою у навчальній ціннісній комунікації в процесі вивчення іноземної мови та браком ресурсів для реалізації цих цінностей.
Аксіологічний підхід можна розглядати як із сукупності ціннісних орієнтацій соціокультурного середовища носія мови, так і з мотиваційних факторів, що впливають на ефективність засвоєння дидактичного матеріалу при вивченні конкретної іноземної мови. Такий підхід розширює оволодіння мовними конструкціями без внутрішнього психологічного протесту учня до іноземної мови.