ЦІННІСНІ АСПЕКТИ У ФОРМУВАННІ МОТИВАЦІЇ ДО ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У КОНТЕКСТІ ГУМАНІЗАЦІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Маріам-Софія Шамсутдинова

Ключові слова:

мотивація, міжкультурна інтеграція, цінності, ціннісний підхід, гуманізація, іноземна мова

Анотація

Українська освіта відзначає значні зміни в плані гуманізації та інтеграції в європейські освітні простори. Однією з ключових складових цього процесу є формування мотивації до вивчення іноземних мов, яка базується на глибинних цінностях, що впливають на особистісний і професійний розвиток. Вивчення іноземних мов – це не лише інструмент спілкування, а й змагання для розширення кругозору, розвитку міжкультурної компетентності та формування відкритого світогляду. Це заохочує до ­самовдосконалення, самосвідомості та впевненості в собі, сприяючи професійному зростанню, а також побудові гармонійного, толерантного суспільства. Сучасна українська система освіти орієнтована на створення рівноправних і взаємовигідних умов для глобальних інтеграційних процесів. У статті розглядаються аксіологічні засади мотивації навчання іноземних мов як можливий шлях ­вирішення проблеми гуманізації освіти. Такий підхід є актуальним з огляду на все більш широке впровадження у вищих навчальних закладах самоорганізації життєдіяльності. Панівна система цінностей змісту та методів навчання в суспільстві, зокрема навчання іноземних мов. Проте існує протиріччя між потребою у навчальній ціннісній комунікації в процесі вивчення іноземної мови та браком ресурсів для реалізації цих цінностей.
Аксіологічний підхід можна розглядати як із сукупності ціннісних орієнтацій соціокультурного середовища носія мови, так і з мотиваційних факторів, що впливають на ефективність засвоєння дидактичного матеріалу при вивченні конкретної іноземної мови. Такий підхід розширює оволодіння мовними конструкціями без внутрішнього психологічного протесту учня до іноземної мови.

Завантаження

Опубліковано

2024-06-27

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ПІДХОДИ ТА ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ К

Як цитувати

ЦІННІСНІ АСПЕКТИ У ФОРМУВАННІ МОТИВАЦІЇ ДО ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У КОНТЕКСТІ ГУМАНІЗАЦІЇ УКРАЇНСЬКОЇ ОСВІТИ. (2024). Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: Серія «Філологія», 21(89), 220-223. https://journals.oa.edu.ua/Philology/article/view/4094