МОВНІ РЕАЛІЇ ЯК ЗАСІБ РЕАЛІЗАЦІЇ МОВЛЕННЄВОГО ВПЛИВУ В АМЕРИКАНСЬКОМУ ПРЕЗИДЕНТСЬКОМУ ДИСКУРСІ
Ключові слова:
мовні реалії, мовленнєвий вплив, американський президентський дискурс, промова, суспільно-політичні реалії, інтенція консолідації суспільства, інспіративна інтенція, декларативна інтенціяАнотація
Стаття присвячена дослідженню ролі мовних реалій при реалізації мовленнєвого впливу в американському президентському дискурсі. Мовні реалії, що функціонують в американському президентському дискурсі, розглядають як спеціалізовані вербальні знаки його семіотичного простору, культурно та національно детерміновані компоненти, слова та словосполучення, що несуть етнокультурну та соціокультурну інформацію. Промова як жанр американського президентського дискурсу характеризується прагматичною спрямованістю на переконання адресата з метою формування чи зміни його особистісних поглядів і позицій або ціннісно-смислового наповнення його системи знань, або корекції його поведінкових преференцій, що реалізується в процесі мовленнєвого впливу. Встановлено предметно-тематичні типи мовних реалій, які задіяні при реалізації мовленнєвого впливу. Виявлені та схарактеризовані мовні реалії, що є дієвим інструментом впливу при реалізації таких соціально-політичних інтенцій президента як інтенція консолідації суспільства, інспіративна інтенція та декларативна інтенція.