ЛІНГВОКУЛЬТУРНІ Й СЕМАНТИКО-КОГНІТИВНІ ОСОБЛИВОСТІ АНГЛОМОВНОЇ ЦІННІСНОЇ КАРТИНИ СВІТУ: НА МАТЕРІАЛІ ФРАЗЕОЛОГІЧНИХ ОДИНИЦЬ НА ПОЗНАЧЕННЯ СУПЕРНИЦТВА
Ключові слова:
лінгвокультурологія, міжкультурна комунікація, ціннісна картина світу, концепт, структура концепту, фразеологічні одиниці, когнітивні ознаки, семантичний зміст, номінативні одиниціАнотація
У статті розглядається питання багатогранного зв’язку культури, комунікації й мислення з мовою у розрізі теорії міжкультурної комунікації та когнітивної лінгвістики. Розвідка окреслює лінгвокультурні й семантико-когнітивні особливості англомовної ціннісної картини світу як фрагменту лінгвокультурної на матеріалі фразеологічних одиниць, що позначають складові типової ситуації суперництва, транслюючи систему уявлень англомовного соціуму. Логіко-поняттєва й морально-ціннісна концептуалізація явищ навколишньої дійсності пов’язана з фразеологічним фондом мови, який відображає кваліфікативну діяльність колективної свідомості. Оціночні висловлення про предмет номінації, елементи суперництва зокрема, втілюють інформацію про аксіологічно марковані ознаки досліджуваного концепту.