МЕДІАОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ У КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ ВИМОГ ДО МОВНОЇ ПІДГОТОВКИ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ У ВИШАХ УКРАЇНИ
Ключові слова:
медіаосвітні технології, мовна підготовка іноземних студентів, медіакультура, медіатехнології, медіаграмотність, медіаосвітаАнотація
У статті розкрито важливість впровадження сучасних медіаосвітніх технологій для забезпечення якісної мовної підготовки іноземних студентів у вишах України. Доведено, що інформаційні трансформації у світі мають прямий вплив на процес проведення реформ у сфері організації освітнього процесу у вищій школі нашої держави. Приділено увагу особливостям залучення інформаційно-комунікаційних розробок в галузь вищої освіти, розкрито мотив проведення такої реорганізації. Проведено роботу з доповнення та розширення розуміння впливу запровадження інформаційних процесів в освітню сферу та встановлено те, як це змінить якість викладання різних дисциплін, зокрема, філологічного напрямку. Наголошено на проблемі необхідності пошуку нових ефективних способів подання освітньої інформації студентам, які могли б скласти конкуренцію традиційним способам викладання, важливості доповнення та розширення їх переліку. Роз'яснено теоретичні аспекти загального та часткового характеру, які, певним чином, здійснюють вплив на трансформацію звичних теоретичних та практичних завдань у ЗВО. Підкреслено необхідність підвищення рівня вимог до майбутніх спеціалістів (студентів-іноземців), які наразі отримують вищу освіту в українських вишах. Наведено приклад важливості обміну власними педагогічними надбаннями. Аргументовано проведення докорінних змін в освітньому процесі завдяки впровадженню сучасних медіаосвітніх технологій, переоціненню дієвості традиційних дидактичних способів і шляхів подання навчального матеріалу, можливості ширшого розкриття гуманітарного потенціалу, закладеного в усіх дисциплінах, сприянню утворенню наукового світогляду, покращенню творчого мислення та змоги аналізувати інформацію, підвищенню суспільної свідомості та осмисленого відношення сьогоднішніх реалій життя. Проведено детальне дослідження плюсів та мінусів інформаційної реформи освітнього простору. Наведено приклад досвіду користування соціальною мережею під час вивчення дисципліни "Українська мова як іноземна" (для студентів-іноземців у вищих навчальних закладах).