БЕЗПЕЧНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЯК ОСНОВА ЗАПОБІГАННЯ НАСИЛЬСТВУ В ШКОЛАХ ТА УНІВЕРСИТЕТАХ
Ключові слова:
агресія, насильство, булінг, безпечне освітнє середовище, емоції, превенція насилля, музична терапіяАнотація
Стаття присвячена дослідженню проблем, пов'язаних із тематикою насильства у сучасному освітньому середовищі та огляду сучасних тенденцій превенції насилля та роботи з агресією. Ключові чинники, щодо виникнення насильницьких проявів серед учнів і студентів розглянуто у світлі військових подій в Україні. У рамках дослідження ефективності сучасних превентивних стратегій запобігання проявів агресії та насильства проаналізовано вплив тренінгової програми “DrumPower”. Для оцінки динаміки змін застосовано стандартизовані психодіагностичні методики: опитувальник рівня агресивності Басса-Даркі для визначення усвідомлених агресивних тенденцій та проєктивний тест «Руки Вагнера» для аналізу глибинних когнітивних установок щодо насильницької поведінки. Відповідно до результатів дослідження в учасників встановлено зниження рівня агресивності, зростання комунікативних навичок та покращення здатності до емоційної саморегуляції, що підтвердило ефективність запропонованої програми у контексті запобігання насильству в сучасному освітньому середовищі.