ХУДОЖНІЙ КОНЦЕПТ СМЕРТЬ У НОВЕЛАХ ГЕРМАНА ГЕССЕ
Ключові слова:
художній концепт, концептуалізація, літературний текст, концепт СМЕРТЬ. Герман ГессеАнотація
Стаття визначає термін “художній концепт”, а також виділяє основні смислові ознаки художнього концепту СМЕРТЬ у новелах Германа Гессе. Було виявлено, що художній концепт має асоціативну природу, характеризується естетичною сутністю та образними засобами вираження, що зумовлені авторським задумом. Аналіз концепту СМЕРТЬ у новелі Германа Гессе “Останнє літо Клінґзора” дозволив виділити його основні диференційні ознаки: відсутність буттєвості, непорушність, наявність суб’єкта, наявність фізіологічних ознак, актуальність, усвідомленість, духовність, різноманітність проявів, амбівалентність. Було також виділено способи категоризації явища смерть в аналізованих художніх творах, а також когнітивні ознаки художнього концепту СМЕРТЬ у новелах Германа Гессе.