ВІДОНІМНІ НЕОЛОГІЗМИ З ОСНОВАМИ OBAMA І TRUMP В ІНТИМІЗОВАНИХ ЗАГОЛОВКАХ
Ключові слова:
інимізований заголовок, відонімний неологізм, передрозуміння-запитання, «помилкове» передрозуміння, заголовки-заклики/лозунги, заголовки-запитання, заголовки-резюме, номінативні заголовки, номінативні заголовки з експлікацією, заголовки-метафори, заголовки-алюзіїАнотація
У статті досліджено функціонування відонімних неологізмів з основами Obama і Trump в інтимізованих заголовках, під якими розуміються заголовки, що виступають посередником між текстом, позатекстовою дійсністю та читачем, програмують ряд асоціацій адресата залежно від його культурного досвіду. У роботі узагальнюються наукові підходи до вивчення заголовків з відонімними неологізмами, встановлюються основні типи передрозуміння тексту (передрозуміння-запитання, «помилкове» передрозуміння). Встановлено 7 основних типів інтимізованих заголовків: 1) заголовки-заклики/лозунги (закликають читача до певних дій, одночасно виражаючи ставлення автора); 2) заголовки-запитання (стимулюють до прочитання статті з метою отримання відповіді); 3) заголовки-резюме (підсумовують інформацію і формують стовідсоткове передрозуміння тексту); 4) номінативні заголовки (лаконічно інформують про зміст за допомогою номінативних конструкцій, передбачають національно-культурний досвід адресата); 5) номінативні заголовки з експлікацією (лаконічно інформують про зміст за допомогою номінативних конструкцій і пояснення); 6) заголовки-метафори (образно описують зміст за допомогою метафоричних виразів чи метафор);
7) заголовки-алюзії (апелюють до екстралінгвістичних знань адресата).