ДЕМОКРАТИЧНІ ЦІННОСТІ В ОСВІТНІЙ ПРАКТИЦІ ПОСТІНДУСТРІАЛЬНОГО СУСПІЛЬСТВА: АДАПТАЦІЯ ІДЕЙ ДАРОНА АДЖЕМОҐЛУ ТА ДЖЕЙМСА РОБІНСОНА
Ключові слова:
демократичні цінності, Левіафан, управління, освіта, гібридний менеджментАнотація
У цій статті досліджується взаємозв’язок між розвитком технічного порядку в постіндустріальному суспільстві та його впливом на демократичні цінності в освітній практиці. Ґрунтуючись на ідеях Деніела Белла про перехід від природного до технічного порядку, ставиться питання: «Захоче чи не захоче людина йти далі?», особливо в контексті освіти та суспільних трансформацій. У світлі війни в Україні актуальним стає аналіз боротьби між демократичними та авторитарними цінностями. Використовуючи концепцію «вузького коридору» Дарона Аджемоґлу та Джеймса Робінсона, стаття розглядає моделі державності, де сильні еліти та сильне суспільство взаємно обмежують одне одного, створюючи «Скутого Левіафана» – умови для свободи та демократії. Україна прагне йти саме цим шляхом, протистоячи «Деспотичному Левіафану» авторитарних режимів. Аналізуючи взаємодію між технічним прогресом, філософськими підходами та реаліями сучасного світу, робота спрямована на пошук шляхів зміцнення демократичних цінностей через освітні практики в Україні.