ЕКОЛОГІЧНІ ТА ЕМОЦІЙНІ АСПЕКТИ ЕТИЧНИХ НОРМ КОМУНІКАЦІЇ В АНГЛОМОВНОМУ ДИСКУРСІ
Ключові слова:
екологія спілкування, емоції, стратегії, позитивна / негативна ввічливість, щирість, емотив, етикет, адресат, адресантАнотація
Стаття присвячена дослідженню засобів створення екологічного комунікативного середовища. Доведено вплив емоцій на екологію спілкування. Досліджено комунікативні стратегії крізь призму дотримання етикетних норм та їхній вплив на емоційний стан мовців. Серед комунікативних стратегій, де мовець демонструє свій рівень етикету, створюючи екологічне мовне середовище, особливої уваги заслуговують стратегії позитивної / негативної ввічливості, оскільки саме вони орієнтовані на досягнення комунікативних цілей, скорочення комунікативної дистанції, створення комфортного мовного середовища та екологізації спілкування. У процесі дослідження доведено, що щирість висловлень сприяє екологічній комунікації лише тоді, коли вона продукує позитивні емоції адресата. У інших випадках псевдощирість етикетних висловлень схвалюється суспільством, оскільки сприяє екологічності спілкування та досягненню комунікативних цілей.